Logo Jamai'y

Logo Jamai'y

Sunday, February 8, 2009

Sumbangan Dana untuk Jamaiy

Keperluan Kewangan Bagi Menggerakkan JAMA’IY Ini Adalah Sangat Besar. Dengan Hampir 25 Pertubuhan Yang Menjadi Ahli Dan Kepelbagaian Masalah Yang Menimpa Umat Dewasa Ini, Maka JAMA’IY Memerlukan Sumbangan Dari Seluruh Ahli-Ahli Pertubuhan Yang Menganggotainya.


Kempen Infaq Fi Sabilillah RM10.00 Seorang Ini Ingin Disasarkan Kepada Semua Ahli Pertubuhan Yang Menganggotai JAMA’IY Dimana Sahaja Mereka Berada.
Sumbangan Ini Akan Digunakan Untuk Membiayai Kos Pentadbiran Dan Pengurusan JAMA’IY Sendiri Dan Seterusnya Dapat Diagihkan Menampung Pelbagai Aktiviti Dan Program Yang Sedang Dan Akan Dilaksanakan Oleh Semua Pertubuhan Yang Menjadi Ahli JAMA’IY Negeri Perak.


Pada Masa Ini Pertubuhan Yang Mengangotai JAMA’IY Adalah Antara Lainnya Seperti PUM, JIM, ABIM , Persatuan Cina Muslim Malaysia ( MACMA ), Teras Pengupayaan Melayu, Pusat Khidmat Sosial Islam ( PAKSI ), Institut Masyarakat Madani ( IMAD ), PERKIM, PERKIP, PEWARAK, SERUAN ISLAM, Persatuan Pegawai-Pegawai Agama Islam Negeri Perak. WADAH, Dan Banyak Lagi.


Pelbagai Program Telah Dirancang Sepanjang Tahun 2009 Ini Antaranya Adalah Kongres Umat Islam Semalaysia Kali Kedua, Persidangan Mapim Kali Kedua, Persidangan Dewan Musyawarah JAMA’IY Negeri Perak Kali Kedua Dan Ketiga.



Majlis Sambutan Hari-Hari Kebesaran Islam Sepanjang Tahun, Ceramah-Ceramah Dan Forum-Forum Khas Berkaitan Isu Umat Semasa, Hal-Hal Berkaitan Kebajikan Umat Islam Dan Program-Program Khusus Setiap Pertubuhan
Insya Allah, Sumbangan Yang Diberikan Ini Amat Besar Manfaatnya Kepada Umat Islam. JAMA’IY Mewakili Seluruh Umat Islam Di Negeri Perak Ini Mengucapkan Jazakallahu Khairan Kathira Dan Berbanyak-Banyak Terima Kasih Di Atas Sumbangan Yang Diberikan. Semoga Usaha Bersama Ini Akan Berjaya Meraih Keampunan, Rahmat Dan Keredhoan Allah Rabbul Izzati.
Semoga Juga Amal Islami Wal Jama’iy Yang Kita Laksanakan Ini Akan Bertambah Kehebatannya Serta Kelancarannya Dengan Sokongan Dan Bantuan Berterusan Dari Umat Islam Keseluruhannya.


"Apabila Mati Anak Adam, Maka Terputuslah Segala Amalannya Kecuali Tiga Perkara: Sedeqah Jariah, Ilmu Yang Bermanfaat Dan
Anak Lelaki Yang Saleh Yang Mendoakannya".
Hadith Nabi S.A.W

No comments:

Post a Comment